POMOC

Pomoc - FAQ

czyli Frequently Asked Questions v2.4 [14.07.2008]


Przejdź do działu:

  1. Rejestracja i informacje ogólne
  2. Domeny i subdomeny
  3. FTP i obsługa konta
  4. Konta e-mail
  5. Strony WWW
  6. Baza MySQL
  7. Inne pytania

Jeśli nie znajdziesz poniżej odpowiedzi na Swoje pytanie - zapytaj na Helpdesku (gdy jesteś zarejestrowanym użytkownikiem) lub napisz maila na adres admin@boo.pl. Nie udzielamy jednak żadnych porad na temat instalacji na serwerze popularnych skryptów PHP, ani też nie prowadzimy kursów webmasterskich. Pytania i problemy z takich dziedzin należy umieszczać na Forum serwisu dostępnym dla zarejestrowanych użytkowników.



A. Rejestracja i informacje ogólne

  1. Jakie są opłaty za założenie konta i jego utrzymywanie?

    Cena konta zależy od wybranego sposobu płatności za konto. Przy płatności SMS'em cena za jeden kod wynosi 11,07zł (cena zawiera VAT), przy płatności przez dotpay.pl lub przelewem 8zł (cena zawiera VAT). Założenie najtańszego konta na serwisie BOO.PL kosztuje jeden kod. Dodatkowo co kwartał (3 miesiące) należy uiścić kolejną opłatę w wysokości jednego kodu, by przedłużyć aktywność konta o kolejne 3 miesiące). Pamiętaj, że płacąc za kody przelewem, lub kupując je przez dotpay.pl cena za kod jest niższa niż przy płatności SMS.

  2. Czy jest możliwość bezpłatnego sprawdzenia działania hostingu np. przez tydzień?

    Niestety nie ma takiej możliwości. Nasz hosting jest na tyle tani, że proponujemy po prostu założenie najtańszego konta, a jeśli nie będziesz już chciał z niego dalej korzystać po prostu nie przedłużaj jego ważności. Konto zostanie automatycznie usunięte z serwera. Możesz też zapoznać się z możliwościami naszego serwera oglądając DEMO naszego Panelu Administracyjnego.

  3. Czy wysyłacie jakieś listy na adres e-mail podawany przy rejestracji konta?

    Na adres e-mail podany przy rejestracji wysyłane są np. informacje o planowanych pracach na serwerze, informacje o nowych funkcjach oraz ogłoszenia i komunikaty dotyczące serwera boo.pl. Adres ten wykorzystywany jest też przy opcji odzyskiwania hasła do konta, ponadto wysyłane są na niego przypomnienia o kończącym się okresie aktywności konta.
    Adres ten nie jest wykorzystywany do wysyłania żadnych materiałów reklamowych.

  4. Czy po zarejestrowaniu konta muszę dodatkowo zapłacić za jego aktywność?

    Nowo zarejestrowane konto jest od razu aktywne przez określony okres czasu: konto START przez 3 miesiące, konto PLUS przez 2 miesiące, a konto PRO przez miesiąc. W każdej chwili przed upłynięciem tego terminu można przedłużyć ważność konta o kolejny okres czasu przy pomocy wykupionego kodu. Nie musisz czekać do ostatniej chwili z przedłużeniem ważności konta. Dokupione dni są dodawane do aktualnej ważności konta. Pamiętaj, że maksymalny okres ważności konta na jaki możesz przedłużyć jego aktywność, wynosi jeden Rok (12 miesięcy).

  5. Czy można zmienić rodzaj konta?

    Jak najbardziej. Służy do tego celu stosowna opcja dostępna w menu po zalogowaniu się na swoje konto w serwisie BOO.PL. W zależności od rodzaju posiadanego typu konta dostępna też będzie opcja UPGRADE (zwiększenia), lub DOWNGRADE (zmniejszenia) konta.

  6. Czy można rozbudować swoje konto i ile kosztuje rozbudowa konta?

    Cena zależy od wielkości o jaką chce się poszerzyć konto. Np. można dokupić dodatkową pojemność FTP, powiększyć ilość domen do podpięcia lub aliasów pocztowych, dokupić kolejne konta FTP oraz bazy SQL. Są to jednak opłaty jednorazowe i zwiększają parametry konta na stałe. Konto można powiększać w ten sposób w nieskończoność. Dokupione usługi nie znikają np. po wykonaniu operacji downgrade/upgrade (zmiana typu) konta

  7. Czemu rozbudowa konta jest taka droga w porównaniu z rejestracją nowego?

    Z jednego prostego powodu: są to opłaty jednorazowe, dzięki temu rozbudowa konta nie oznacza powiększenia ceny kwartalnego abonamentu. Czyli cały czas, niezależnie od wielkości konta, płacisz tyle samo za jego utrzymanie i przedłużenie ważności.

  8. Czy cena abonamentu zwiększa się po rozbudowie konta?

    Nie, patrz odpowiedź powyżej

  9. W jaki sposób mogę przedłużyć ważność swojego konta?

    Na początek należy załogować się na swoje konto na stronie www.boo.pl, po zalogowaniu się, w menu z prawej strony wybieramy opcje "przedłuż aktywność". Następnie z listy rozwijalnej wybieramy okres, o jaki konto ma zostać przedłużone, oraz potwierdzamy naciskając przycisk z wybranym sposobem płatności. Kod uzyskujemy przy użyciu wybranego sposobu płatności:

    a) płacę sms - wysyłamy sms zgodnie ze wskazówkami zawartymi na ekranie, w ciągu kilku minut sms'em zwrotnym dostajemy kod,

    b) przelew - dokonujemy przelewu (internetowego, lub zwykłego przekazu pocztowego) na nasze konto bankowe podane w dziale kontakt, wraz z adresem email w tytule przelewu. Czekamy na kod (do 3 dni roboczych), który dostajemy na e-mail podany w treści przelewu,

    c) dotpay.pl - logujemy sie na swoje konto w serwisie PayU, dokonujemy płatności, a na adres e-mail podany przy płatności w serwisie http://dotpay.pl otrzymujemy kod

    Na koniec wprowadzamy kod i klikamy zapłać.

  10. Na jaki maksymalny okres mogę przedłużyć swoje konto?

    Maksymalny okres czasu na jaki można przedłużyć swoje konto to okres jednego roku. Jeśli posiadasz niewykorzystane kody boo.pl, których nie możesz użyć w celu przedłużenia ważności konta, ponieważ będzie ono juz ważne ponad rok, możesz wykorzystać je do wykupienia innych usług.

  11. Co dzieje się z moim kontem gdy kończy się jego okres ważności ?

    Gdy skończy się ważność konta jest ono automatycznie blokowane, strony WWW podpięte do takiego konta zostają zablokowane, dostęp do poczty e-mail i do konta FTP zostaje również zablokowany, maile i dane znajdujące się na koncie FTP pozostają nienaruszone na serwerze.

    Przez dwa tygodnie użytkownik nadal ma możliwość zalogowania się na swoje konto na stronie www.boo.pl w celu przedłużenia aktywności konta, jednak Panel Administracyjny takiego konta jest również zablokowany, istnieje tylko możliwość przedłużenia aktywności konta.

    Po dwóch tygodniach od zablokowania konto jest fizycznie usuwane z serwera. Od tego momentu kopie zapasowe przechowywane są przez 30 dni i istnieje możliwość odzyskania danych. Jednak jest to usługa płatna. O szczegółach odzyskania danych można przeczytać w punkcie: http://www.boo.pl/?pomoc#Odzysk

  12. Czy mogę zmienić swój login?

    Nie. Login do konta jest stały. Aby użyć nowego loginu należy wykupić nowe konto.

  13. Wysłałem SMS na numer 79068 o tresci "AP.BOO" i nie otrzymałem kodu, co robić?

    Upewnij się, że wysłałeś SMS na właściwy numer, a jego treść była poprawna. Następnie zgłoś problem do nas pod platnosci@boo.pl.

  14. Wysłałem dziś przelew na kod i jeszcze go nie otrzymałem.

    Upewnij się, że w treści przelewu podałeś prawidłowy i działający adres e-mail. To właśnie na niego otrzymasz wiadomość z kodem. Pamiętaj też, że, nim przelew wpłynie na nasze konto, mija nawet kilkanaście godzin, a jeśli wysłałeś przelew w piątek lub w weekend nawet kilkadziesiąt. Kody wysyłane są raz dziennie. Jeśli po 3 dniach od dokonania wpłaty nie otrzymałeś jeszcze kodu, zgłoś problem na helpdesk lub na adres platnosci@boo.pl, załączając potwierdzenie przelewu.

  15. Założyłem przed chwilą nowe konto, dlaczego nie mogę wejść na swoją stronę?

    Aktualizacja konfiguracji serwera robiona jest co 6 godzin. Poczekaj maksymalnie 6 godzin, a twoja strona bedzie aktywna. Konto e-mail, SQL oraz FTP działają od razu.

  16. Nie mogę się zalogować na swoje konto. Co się stało?

    1. Upewnij się, że podajesz poprawny login i hasło
    2. Sprawdź, czy nie włączył ci się przypadkiem klawisz CapsLock. Wielkość liter w haśle ma znaczenie.
    3. System logowania używa plików "cookie" ("ciasteczek") do zapamiętania, czy jesteś zalogowany. Sprawdź, czy masz włączone akceptowanie ciasteczek z domeny boo.pl . Spróbuj też zalogować się używając innej przeglądarki internetowej (np. Opera, Firefox, jeśli na codzień korzystasz z przeglądarki Internet Explorer).
    4. A może Twoje konto wygasło, lub z innych przyczyn zostało zablokowane?
    5. Jeśli mimo wszystko nie możesz się zalogować, skontaktuj się z nami.
  17. Chcę rozbudować konto. O czym powinienem wiedzieć?

    Przede wszystkim o jednym. Pamiętaj o backupie (kopii zapasowej). Rób ją systematycznie i zawsze przed poszerzaniem konta (szczególnie jeśli chodzi o bazę MySQL).

  18. Co wchodzi w skład standardowego konta?

    Jedna baza MySQL (wielkość 50MB lub więcej - zależnie od typu wykupionego konta), konto FTP o pojemności 300MB+, skrzynka e-mail (do przechowywania poczty używa przestrzeni dyskowej z konta FTP), domena WWW, aliasy na konto e-mail, autoresponder e-mail oraz powiadamianie na komórkę o nowej poczcie.

  19. Czy można odzyskać stracone dane z konta FTP lub z bazy SQL?

    Tak, jest taka możliwość. Kopie bazy i FTP są trzymane na serwerze kopii zapasowych do 30 dni wstecz. Można je odzyskać, jednak jest to usługa płatna i kosztuje:

    • 25 PLN za odzyskanie danych z konta FTP
    • 25 PLN za odzyskanie danych z bazy SQL
    • 40 PLN za odzyskanie danych z konta FTP i bazy SQL.

    Płatność tylko przelewem na nasze konto firmowe. Informacje na naszym koncie znajdziesz w dziale Kontakt

    Należy umieścić dopisek: "Odzyskanie danych FTP/SQL z konta nazwa_konta". Dodatkowo proszę wysłać informacje na maila admin@boo.pl na jakie konto mamy odzyskać dane. Trzeba też podać dzień, z którego mają być odzyskane dane (kopie są robione codziennie o godzinie 4 rano).

    Przed wykonaniem dyspozycji przelewu skontaktuj sie najpierw z administratorami serwera, w celu potwierdzenia, że interesujące Cię dane są możliwe do odzyskania.

  20. Na czym polega upgrade/downgrade konta?
    Czy taka operacja jest płatna?

    Operacja jest bezpłatna. Polega jedynie na zmianie parametrów konta. Gdy wykonuje się upgrade konta, jego parametry zwiększają się, jednak zmniejsza się czas aktywności konta o odpowiednią ilość dni. Np. jeśli robi się upgrade ze startkonta na prokonto, czas aktywności zmniejsza się do 1/3 czasu aktywności dla startkonta (ponieważ miesiąc aktywności prokonta kosztuje 3 razy więcej).

    Uwaga! Wykonanie downgrade'u konta nie zwiększa z powrotem czasu aktywności konta. Pozostaje on taki sam, jak przed wykonaniem downgrade'u.

  21. Czy jeśli wykonam downgrade do konta o mniejszej powierzchni dyskowej, to stracę jakieś pliki, które się na nim nie zmieszczą?

    Nie, downgrade pomniejsza jedynie rozmiar quoty, czyli limit dla nowo wgrywanych plików. Oznacza to, że po wykonaniu downgrade'u pliki nadal pozostaną na koncie, jednak nie będzie możliwe wgranie kolejnych plików. Aby wgrywanie następnych plików było możliwe, należy zalogować się na konto FTP i usunąć pliki tak, aby nie przekraczały limitu konta.

  22. Czy panel administracyjny jest po polsku?

    Tak.

  23. Mam problem, ważne pytanie. Jak mogę się skontaktować z załogą BOO.PL?

    Jeśli odpowiedzi nie znajdziesz w tym FAQ, możesz zapytać na forum serwisu lub ostatecznie listownie, pisząc pod adres admin@boo.pl (lepiej nie nadużywać tego konta) oraz (najlepiej) admin@boo.pl.

B. Domeny i subdomeny

  1. Czy mogę u Was zarejestrować domenę zewnętrzną?
    Jeśli tak, to jak to zrobić?

    Chęć kupienia/przedłużenia aktywności domeny należy zgłosić e-mailem na adres biuro@jee.pl . Abyśmy mogli zarejestrować dla Ciebie domenę, potrzebujemy następujących informacji:

    • nazwa domeny do zarejestrowania
    • Twoje imię i nazwisko (lub nazwa firmy)
    • adres
    • PESEL (bądź NIP i REGON w przypadku firmy)
    • adres e-mail i telefon kontaktowy

    Musimy też wiedzieć, na jaki serwer ma wskazywać zarejestrowana domena. Jeśli na boo.pl, to potem będziesz musiał jeszcze podpiąć domenę pod swoje konto. Procedura ta opisana jest poniżej.

    Koszt zarejestrowania domeny znajdziesz w naszym cenniku (na samym dole strony). Do ceny należy doliczyć 23% podatku VAT. Opłaty możesz dokonać przelewem na nasze konto bankowe. Informacje na naszym koncie znajdziesz w dziale Kontakt.
    W tytule przelewu napisz:
    "Opłata za rejestrację domeny nazwa domeny".
    Po otrzymaniu wpłaty zarejestrujemy dla Ciebie domenę.

  2. Czy mogę zmienić nazwę swojej domeny w domenie boo.pl na inną?

    Tak. Nazwę domeny możesz zmienić wchodząc w
    Panel Administracyjny->Ustawienia www->Zmiana nazwy domeny boo.pl Następnie wpisujesz nowa nazwę domeny oraz podajesz swoje hasło do Panelu Administracyjnego. Zmiana nazwy domeny nastąpi w ciągu 6 godzin. Wraz ze zmianą nazwy domeny zmieni się nazwa bazy danych. Zmiana nazwy bazy danych jest natychmiastowa. Zmiana nazwy domeny nie jest natychmiastowa.
    Zmiana nazwy domeny jest usługą płatną. Koszt to jeden kod płatniczy, który można zakupić w dziale Płatności, wybierając z listy rozwijalnej usługę '1 kod płatniczy'.

  3. Mam już własną domenę. Czy mogę podpiąć ją do mojego konta na boo.pl?

    Tak, własne domeny zewnętrzne można podpinać do wszystkich rodzajów kont w naszym serwisie. Trzeba tylko pamiętać, że każde konto ma ograniczony limit domen do podpięcia. Domenę należy nam zgłosić do podpięcia w Panelu Administracyjnym konta. Szczegółowy opis znajduje się w odpowiedzi na jedno z poniższych pytań.

  4. Ile domen/subdomen mogę podpiąć do mojego konta?

    Do konta prokonto można podpiąć do 100 domen/subdomen.
    Do konta pluskonto można podpiąć do 5 domen/subdomen.
    Na koncie startkonto limit domen jest wyczerpany, więc trzeba dokupić opcję zwiększenia limitu domen do podpięcia. Opcja dokupienia obsługi dodatkowych domen znajduje się w menu Płatności. Opłata za zwiększenie limitu jest jednorazowa. Można też dokonać upgrade'u konta, co jednocześnie powiększy limit domen do podpięcia.

  5. W jaki sposób mogę podpiąć domenę pod swoje konto?

    Jeżeli posiadasz własną domenę zewnętrzną, istnieje możliwość podpięcia jej do swojego konta na serwerze boo.pl. W tym celu należy najpierw zgłosić tą domenę do podpięcia, i poczekać aż administrator serwera ją zaakceptuje. Zgłoszenia dokonujemy w Panelu Administracyjnym:

    www.boo.pl -> Panel Administracyjny -> Domeny Główne

    Tutaj należy wpisać nazwę domeny którą chcesz podpiąć do swojego konta. Zgłoszenie zatwierdzamy przyciskiem "Zgłoś domenę".

    Po wykonaniu tej czynności nazwa domeny automatycznie pojawi się na liście domen głównych i będzie na razie wyświetlana w kolorze czerwonym. Oznacza to, że oczekuje ona na akceptację administratora serwera. Domeny akceptowane są zazwyczaj codziennie rano w dni robocze, więc jeżeli zgłosisz domenę do podpięcia np. około godz. 13.00 to domena zostanie zaakceptowana w następnym dniu roboczym, lub jeśli zgłosisz ją w piątek wieczorem, zaakceptowana zostanie dopiero w następny dzień roboczy, czyli w poniedziałek.

    Po akceptacji domeny, jej kolor na liście domen głównych zmieni się na zielony. Oznacza to, że domena została dodana do naszych serwerów DNS.

    Po akceptacji domeny pamiętaj, aby w jej Panelu Administracyjnym w firmie w której ją zakupiłeś, ustawić odpowiednie adresy serwerów DNS. Adresy naszych serwerów DNS znajdziesz tutaj

    Jeśli domena zastała zakupiona za Naszym pośrednictwem, odpowiednie wpisy zostały już zrobione podczas jej rejestracji. Uwaga, po zmianie adresów serwerów DNS należy odczekać czasem nawet do kilkunastu godzin na rozpropagowanie się nowych wpisów na światowych serwerach DNS.

    Kolejną ważną czynnością bez której domena nie będzie działać, jest jej podpięcie pod odpowiedni katalog na swoim koncie. W tym celu w Panelu Administracyjnym :

    www.boo.pl -> Panel Administracyjny -> Subdomeny

    W polu "subdomena" wpisz "www", następnie listy rozwijalnej wybierz domenę którą chcesz podpiać i z kolejnej listy rozwijalnej wybierz katalog do którego ta domena ma kierować. Domyślnie strona głowna konta w domenie boo.pl podpięta jest pod katalog "public_html" (nie da się zmienić tego ustawienia, ani też usunąć domeny głównej) i taki też katalog sugerujemy wybrać z listy. Po ustawieniu domany i katalogu, wybierz przycisk "Dodaj" i poczekaj do 6 godzin na przeładowanie konfiguracji serwera boo.pl. Po reloadzie serwera podpięta domena powinna zacząć działać.

    Jeśli po upływie 24 godzin od podpięcia domena nie zacznie działać, zgłoś problem na Helpdesk, podając nazwę domeny, oraz liste czynności które wykonałeś w celu podpięcia domeny. Sprawdzimy w czym leży problem.

  6. Ile czasu trzeba poczekać na zakceptowanie domeny?

    Przeważnie domeny są akceptowane przez administrację codziennie rano w dni robocze. Czasem jednak może wystapić opóźnienie i akceptowane będą co dwa dni. Po zaakceptowaniu przez nas domeny trzeba odczekać do godziny na uaktualnienie wpisów w naszych serwerach DNS.

  7. Zgłoszona domena ma już kolor zielony na liście. Dlaczego wciąż nie działa?

    Kolor zielony oznacza, że domena została już dopisana do naszych DNSów i można nią zarządzać w Panelu Administracyjnym. Następnym krokiem jest podpięcie jej do wybranego katalogu na swoim koncie. Robi się to w Panelu Administracyjnym, ikonka Subdomeny:
    [zalogowanie]->Panel Administracyjny->Subdomeny
    W polu "subdomena" trzeba wpisać "www", wybrać z listy dostępnych domen właściwą domenę oraz z następnej listy katalog, na który domena ma kierować. Po użyciu przycisku "dodaj" należy odczekać do 6 godzin na reload konfiguracji aby domena była w pełni funkcjonalna.

  8. Dlaczego nie mogę zgłosić ponownie domeny do dodania po jej usunięciu?

    Usuniętą domenę można zgłosić ponownie dopiero po upływie 24h od chwili jej usunięcia.

  9. Jakie są adresy DNS do podłączenia własnej domeny pod boo.pl??

    Adresy te to:

    • dnsa.boo.pl
    • dnsb.boo.pl
  10. Czy mogę usunąć swoja podstawową domenę w domenie boo.pl?

    Nie. Ta domena jest domeną podstawową i nie można jej usunąć. Jest ona na stale przypisana do konta. Możesz tylko zmienić jej nazwę na inna. Odpowiednia opcje znajdziesz w Panelu Administracyjnym swojego konta. Jest to usługa płatna. Szczegóły na ten temat znajdziesz tutaj.

  11. Czy mogę do swojego konta podpiąć drugą domenę w domenie boo.pl?

    Nie. Do każdego konta przypisana jest tylko jedna domena podstawowa w domenie boo.pl. Jeśli chcesz mieć drugą stronę w domenie boo.pl musisz założyć osobne konto.

C.FTP i obsługa konta

  1. W jaki sposób mogę umieszczać pliki na serwerze?

    Jedynym sposobem jest użycie protokołu FTP (File Transfer Protocol). Jest wiele programów pomagających użytkownikom w przesyłaniu plików. Kilka wymieniono w odpowiedzi na następne pytanie.

  2. Jakiego programu mam użyć do obsługi FTP?

    Wybór jest szeroki, od tak podstawowych jak windosowy "ftp" działający w konsoli (słynne "okno MS-DOS"), po wyspecjalizowane jak Cute_FTP, WS_FTP. Większość z tych programów można ściągnąć w wersjach demonstracyjnych z Internetu. Udostępniamy także na serwisie dostęp do FTP przez specjalną stronę WWW. W ostateczności możesz też używać nawet Internet Explorera z wbudowaną obsługą FTP (niewskazane!). Udostępniamy także dostęp do FTP z naszej strony głównej poprzez webFTP

  3. Jaki jest adres do FTP boo.pl?

    Właśnie sam(a) odpowiedziałeś(-aś) na swoje pytanie - po prostu przeczytaj je jeszcze raz i wstaw kropkę w odpowiednim miejscu :)

    (dla początkujących, adres ten to: ftp.boo.pl)

  4. Wgrałem pliki na serwer, jednak strona się nie pokazuje.

    Pliki muszą się znajdować w katalogu public_html i jego podkatalogach, bo tylko tam są one widoczne poprzez serwer WWW. Patrz też następne pytanie.

  5. Zamiast strony w przeglądarce pojawia się tylko lista plików w katalogu. Co z tym zrobić?

    Serwer WWW, chcąc wyświetlić zawartość katalogu, szuka w nim pliku mającego jedną z tych nazw: index.php, index.htm, index.html lub default.html. Jeśli ich nie znajdzie, generuje domyślny indeks katalogu w postaci listy plików w nim zawartych. Twoja strona główna powinna więc być umieszczona w pliku o takiej nazwie. Pamiętaj, że serwery WWW rozróżniają wielkość liter, więc nazwa pliku musi być pisana małymi literami. Domyślne nazwy plików indeksu i kolejność, w jakiej są szukane, można zmienić przy pomocy pliku .htaccess.

  6. Jak zrobić, żeby nie wyświetlała się zawartość katalogu w przeglądarce?

    Wystarczy umieścić w tym katalogu pusty plik o nazwie index.html.

  7. Jak zrobić dostęp do katalogu wymagający podania hasła?

    W katalogu, który chcesz zabezpieczyć, stwórz nowy plik o nazwie .htaccess [kropka na początku nazwy jest potrzebna]. Wpisz w tym pliku następującą treść:

    AuthType Basic
    AuthName "Strefa prywatna"AuthUserFile /home/accounts_a/anonim/public_html/sekret/.htpasswdRequire user uzytkownik

    W linijce zaczynającej się od Require user w miejsce użytkownika uzytkownik możesz wymyślić sobie jakiś login, który będzie trzeba podać. Linijka zaczynająca się od AuthUserFile wskazuje ścieżkę do pliku z hasłami. Musi to być pełna ścieżka na serwerze, inaczej nie zadziała. Przykładowo dla użytkownika anonim będzie to:
    /home/accounts_a/anonim/public_html/sekret/.htpasswd
    Treść tego pliku możesz wygenerować używając skryptu htpasswd-generator. W pierwszym polu tekstowym wpisz login, który sobie wymyśliłeś, a w drugim hasło, i naciśnij "Create .htpasswd file". Wygenerowaną treść skopiuj i wklej do pliku .htpasswd .

  8. W jaki sposób mogę zwiększyć limit plików na koncie FTP?

    Aby zwiększyć standardowy limit plików na swoim koncie FTP wejdź w
    Panel Administracyjny->Ustawienia www->Limity plików ftp
    i kliknij przycisk "Zwiększ Limit".
    Jest to usługa dodatkowa, opłata za zwiększenie limitu jest pobierana jednorazowo. Koszt zwiększenia limitu o 1000 plików to jeden kod płatniczy, który należy wcześniej wykupić w menu "płatności".
    Limit plików można zwiększyć także poprzez upgrade konta. Parametry poszczególnych kont przedstawione są w menu "Oferta". Operacje downgrade/upgrade nie mają wpływu na dokupiony limit plików i nigdy nie stracisz dokupionego limitu przez taką operację.

  9. Czy mogę utworzyć dodatkowe konta FTP?

    Tak. Aby dodać nowe konto FTP wejdź w
    Panel Administracyjny->Ustawienia www->Dodatkowe konta ftp.
    Następnie wypełnij pola login, hasło oraz wybierz z listy istniejący katalog do którego ma kierować ftp. Po dodaniu pojawi sie ono na liście kont aktywnych, login do nowego konta FTP ma postać ftp_login , gdzie "login" to nazwa loginu, który podałeś przy zakładaniu dodatkowego konta. Nazwa serwera ftp pozostaje taka sama, czyli ftp.boo.pl. Dodatkowe konta ftp są aktywne natychmiast po założeniu.

    Jest to usługa dodatkowa, oplata za dodatkowe konto jest pobierana jednorazowo. Aby zwiększyć limit dodatkowych kont FTP W menu płatności musisz kupić jeden kod płatniczy, który następnie na stronie zakładania dodatkowych kont FTP przeznaczasz na zwiększenie limitu dodatkowych kont FTP.

  10. W jaki sposób mogę zmienić hasło do dodatkowego konta FTP?

    Aby tego dokonać należy w Panelu Administracyjnym->Ustawienia->Dodatkowe konta ftp usunąć konto, które wymaga zmiany hasła, następnie założyć nowe z identycznym loginem i katalogiem do którego ma kierować, ale z nowym hasłem.

  11. Nie mogę wykasować pustego katalogu, co się dzieje?

    Mogą być dwa tego powody: nie jesteś jego właścicielem (brak uprawnień do usunięcia) lub katalog jednak pusty nie jest.

    Pierwszy przypadek występuje gdy katalog został utworzony przez skrypt PHP, by go usunąć musisz posłużyć się innym skryptem (np. nadającym katalogowi prawa do usunięcia, chmod o wartości 0777, patrz następne pytanie).

    Drugi przypadek pojawia się najczęściej gdy zainstalujemy gotowe skrypty ściągnięte z Internetu. W skład takich pakietów wchodzą pliki .htaccess niewidoczne dla klientów FTP. Przed usunięciem katalogu należy więc pozbyć się tego pliku ręcznie wpisanym poleceniem: DELE .htaccess Gdzie należy wpisać takie polecenie? Różnie. Zależy to od programu, którego używamy, w WS_FTP będzie to np. File->Operations->FTP Commands->Quote (ukaże się okienko gdzie wpisujemy podany wyżej tekst).

  12. Jak powinien wyglądać skrypt PHP zmieniający uprawnienia do pliku/katalogu?

    Oto bardzo prosty, przykładowy skrypt (należy poniższą treść zapisać do pliku o rozszerzeniu .php i umieścić na serwerze, działa tylko na pliki/katalogi utworzone skryptem PHP):

    <?php
          $nazwa = "plik.txt";
          chmod ($nazwa, 0777);
          echo "uprawnienia do pliku/katalogu $nazwa zmienione!";
    ?>
    

    Jak go użyć?
    Należy umieścić go w katalogu nadrzędnym do tego, którego uprawnienia chcemy zmienić, a następnie uruchomić otwierając go dowolną przeglądarką internetową.

  13. Czy wasze serwery oferują tworzenie zadań Cron'a?

    W podstawowej konfiguracji nie ma tego żaden typ konta, jednak do każdego typu konta można dokupić takie rozszerzenie. Informacje na ten temat znajdują się w naszym cenniku. Opcja nazywa się "zadanie harmonogramu". Za każde zadanie Cron'a opłata jest jednorazowa, nie powiększa więc comiesięcznych kosztów utrzymania konta.

  14. Do czego służy opcja konta zależne i jak ją używać?

    Za jej pomocą można monitorować stan swoich pozostałych kont na serwerze boo.pl. Po włączeniu tej opcji w menu po prawej stronie ekranu, zostanie wyświetlony dodatkowy pasek z informacjami o stanie monitorowanego konta. Dzięki temu nie będziesz musiał logować się na każde konto z osobna, np. aby sprawdzić ile zostało miejsca do wykorzystania.

  15. Dlaczego po wgraniu na serwer FTP plików skryptu php-fusion pojawia się błąd Internal Server Error?

    Zgodnie z dokumentacja tego skryptu po wgraniu plików należy zmienić nazwę pliku blank_config.php na config.php, po tej operacji skrypt instalacyjny tego CMS'a powinien zadziałać. Po zmianie nazwy pliku należy również odświeżyć cache przeglądarki (np. usunąć zawartość cache przeglądarki lub odświeżyć stronę kombinacją klawiszy CTRL+F5).

  16. Czy można zmienić ustawienia opcji register_globals?

    Wszystkie nowe konta mają domyślne ustawienie register_globals=off. Zmiany ustawień register_globals możemy dokonać w 'Panelu Administracyjnym', zakładka 'Akcelerator www'. Zmiana ustawień zacznie działać w ciągu 6 godzin.

  17. Czy istnieje możliwość własnej konfiguracji plików php.ini lub .htaccess?

    Nie ma możliwości wgrywania własnych plików php.ini. Natomiast jeśli chcemy wgrywać własne pliki .htaccess, to proszę zapoznać się z następnym punktem.

  18. Dlaczego po wgraniu na serwer pliku .htaccess wyświetla się błąd "Internal Server Error"?

    Na naszym serwerze parser PHP działa w trybie FastCGI, przez co, niektóre komendy dostępne przez plik .htaccess są niedostępne. W szczególności dotyczy to wszystkich opcji modyfikujących ustawienia PHP tzw. 'configuration directives ', czyli zaczynających się od php_* oraz dyrektywy serwera Apache 'Options' wraz z parametrami do niej. Komendy modułu mod_rewrite są dozwolone.

  19. Czy mogę usunąć swoje konto?

    Tak. Możesz tego dokonać wchodząc w Panel Administracyjny->Uslugi różne ->Usunięcie konta boo.pl. Następnie musisz wpisać nr. PESEL który podałeś przy rejestracji konta, oraz swoje hasło do Panelu Administracyjnego. Usuniecie konta nie nastąpi natychmiastowo. Jeśli zmienisz zdanie, masz czas do północy aby wejść w menu płatności i przedłużyć ważność swojego konta.

  20. Na mojej stronie jest wirus. Czy możecie go usunąć?

    Niestety nie oferujemy takiej usługi. Nie ingerujemy w zawartość i treść kont użytkowników. Przeskanowanie skanerem antywirusowym plików na koncie FTP nic nie da, gdyż wirusy które się w nich znajdują, są w postaci linków do innych stron, lub zakodowanych funkcji JavaScript, które aktywują się dopiero po otwarciu ich w przeglądarce internetowej.
    Proszę przejrzeć wszystkie głowne pliki swojej strony (index.php, index.html, lub inne pliki które mają zmieniona datę modyfikacji) pod kątem występowiania w nich podejrzanego kodu lub linków. Najcześciej doklejony kod znajduje się na samym początku lub na samym końcu pliku.

    Istnieją wirusy, które wykradają hasła z konfiguracji popularnych klientow FTP (np. Total Commandera). Więc jeśli używasz opcji zapisywania hasła w takich programach, to sugerujemy najpierw przeskanować swój komputer, oraz komputery na których kiedykolwiek przerowadzane było logowanie do konta FTP, na obecność trojanów, a nastepnie po ich usunięciu zmień hasła do konta FTP. W 99,9% zawirusowanie konta jest winą zawirusowanego komputera użytkownika i wirusa który wykrada hasła i dołącza kod wirusa do wybranych plików na FTP.
    Więcej informacji o tym sposobie infekcji można znaleźć np. pod tym linkiem.
    Istnieje mozliwość odzyskania podmienionych plików z naszych kopii zapasowych, jednak jest to usługa płatna.

D. Konta e-mail

  1. Jaki jest mój nowy adres e-mail?

    Na serwerze BOO.PL wszystkie konta mają następujący adres: login@zzz lub mój_alias@zzz, gdzie zzz oznacza jedną z kilku domen obsługiwanych przez boo.pl: boo.pl, pq.pl. Można posługiwać się wszystkimi tymi domenami naraz.

  2. Jakie jest hasło do mojej skrzynki?

    Hasło jest takie samo jak do innych usług serwisu (czyli np. do FTP, MySQL, itp). Podałeś je podczas rejestracji.

  3. Jaka jest pojemność mojej skrzynki pocztowej?

    Pojemność skrzynki uzależniona jest od wielkości (i wolnego miejsca) konta FTP, to właśnie na nim przechowywane są maile. Standardowo więc pojemność wynosi 300MB przy koncie startkonto.

  4. Jaka może być maksymalna dozwolona wielkość pojedynczego listu e-mail?

    Maksymalna wielkość zarówno wysyłanej jak i odbieranej wiadomości wynosi 20MB.

  5. W jaki sposób mogę odbierać/wysyłać pocztę z serwera?

    Na kilka sposobów: przy pomocy specjalnego klienta poczty (jak np. Outlook, The Bat.), przy pomocy specjalnej strony WWW naszego serwisu znajdującej się pod adresem poczta.boo.pl lub, jeśli lubisz wyzwania, z poziomu klienta FTP! (katalog: Maildir)

  6. Jak skonfigurować swój program pocztowy?

    Potrzebne do tego parametry to: serwer POP3 - pop3.boo.pl, serwer SMTP - smtp.boo.pl. Obowiązkowo należy uaktywnić opcję "serwer wymaga uwierzytelniania" / "server requires authentication". Jako nazwę swojego konta wpisujesz login (mam nadzieję, że nikt dosłownie tego nie zrozumiał).

  7. Nie mogę wysłać listu, dlaczego?

    Zapewne masz wyłączoną opcję uwierzytelniania, spójrz do poprzedniego pytania.

  8. Dostałem/wysłałem duży plik mailem, dlaczego transfer danych trwa tak długo?

    Wiele osób zachęconych pojemnością skrzynki pocztowej chce wysyłać mailem całe programy, niestety pierwotna specyfikacja poczty e-mail nie zakładała takiej możliwości. Poczta przesyłana jest przez sieć w zupełnie niezoptymalizowanym do wysyłania większych plików formacie danych - sam ten fakt spowalnia.

  9. Dostaję mnóstwo spamu, czy BOO.PL może jakoś temu zaradzić?

    Na naszym serwerze dziala filtr antyspamowy. Istniejące mechanizmy odrzucają obecnie około 90% niechcianych wiadomości. Niestety nie chcemy zaostrzać bardziej polityki filtra antyspamowego, gdyż mógłby zacząć odrzucać prawidłowe wiadomości. Wychodzimy z załoązenia, że lepiej dostać kilka niechcianych wiadomości więcej, niż nie otrzymać jednego prawidłowego maila. Wiadomości które znalazły się na pograniczu systemu oceniającego SPAM, lądują w specjalnym folderze SPAM. Skrzynka zabezpieczona jest też skanerem antywirusowym.

  10. Co to ten "spam"?

    Niepożądana poczta, np. niechciane reklamy.
    Dokładną definicję i więcej informacji na temat spamu, oraz jak sobie z nim radzić, znajdziesz na stronie http://nospam-pl.net/.

  11. Dlaczego listy adresowane na moje konto docierają z opóźnieniem?

    Nasze serwery pocztowe stosują tzw. greylisting. Jest to zabezpieczenie antyspamowe, które działa w ten sposób: Gdy nasz serwer otrzyma pocztę po raz pierwszy z danego adresu IP, zapamiętuje sobie nadawcę, po czym odrzuca wiadomość, symulując chwilowy błąd odbierania poczty. Normalne serwery poczty, zgodnie z zaleceniami zawartymi w RFC821, próbują wtedy wysłać wiadomość ponownie za jakiś czas, więc następnym razem ta wiadomość dojdzie już bez opóźnień. Spamerzy natomiast wysyłają zazwyczaj swoje śmieci masowo, gdzie popadnie, nie przejmując się takimi błędami, więc ich wiadomości zostają odrzucone. Pozwala to wyeliminować znaczną większość spamu.

    Problem w tym, że różne serwery mają różne czasy retransmisji. Mogą się one wahać od kilkunastu minut, do kilku godzin. Opóźnienie występuje jednak tylko za pierwszym razem, dla nieznanej wcześniej kombinacji nadawca-IP-odbiorca. Następnym razem, gdy znany nadawca pisze z tego samego IP do tego samego odbiorcy, żadnych opóźnień już nie ma.

  12. W skład konta wchodzi autoresponder, co to takiego?

    To Twoja automatyczna sekretarka. Gdy wiesz, że nie będziesz mógł przez jakiś czas odpisywać na nadchodzące listy, zostawiasz na serwerze specjalną wiadomość (np: "hej, dzięki za maila ale niestety nie mogę teraz na niego odpisać, wyjechałem na wczasy"), którą BOO.PL będzie następnie odsyłać wszystkim nadawcom.

  13. Jak włączyć autoresponder?

    Używasz do tego celu opcji udostępnionej z poziomu panelu administracyjnego (dostępnego po zalogowaniu).

  14. Jak wyłączyć tą usługę?

    To proste, wykasowujesz zawartość treści autorespondera.

  15. Dlaczego nie dziala mi powiadomienie SMS o nowych mailach?

    Z uwagi na ograniczenia z korzystania z bramek WWWW operatorów GSM pozostające poza wpływem boo.pl, nie gwarantujemy pełnego funkcjonowania usługi "Powiadomienia SMS", a także zastrzegamy sobie możliwość zmiany zasad funkcjonowania tej usługi. Dodatkowo z powodu braku odpowiedniego oprogramowania usługa ta nie jest dostępna dla abonentów sieci Play.

  16. Ile skrzynek pocztowych mogę mieć na swoim koncie na boo.pl?
    Czy mogę na swoim koncie utworzyc kolejny adres e-mail?

    W skład każdego konta na boo.pl wchodzi jedna skrzynka pocztowa.
    Jeśli potrzebujesz kilku osobnych skrzynek, jedyna możliwość to założenie kilku osobnych kont na boo.pl.
    Jeśli natomiast chcesz po prostu używać kilku adresów e-mail, możesz skorzystać z mechanizmu aliasów pocztowych, czyli alternatywnych adresów dla jednej skrzynki pocztowej. Patrz poniżej.

  17. Jak działają aliasy pocztowe?

    Przekierowują pocztę przychodzącą na pewien adres na Twoją właściwą skrzynkę pocztową na Boo lub na innym serwerze (niestety tylko pocztę przychodzącą). Dzięki temu możesz mieć np. trzy różne adresy e-mail. Każdy z nich będzie podawał pocztę na konto główne.

    Aliasy możesz ustawiać korzystając z odpowiedniej opcji w panelu administracyjnym swojego konta na Boo.

  18. Czy mogę utworzyć alias w mojej domenie zewnętrznej?

    Tak. Jeśli masz wykupioną swoją domenę zewnętrzną, podpiętą do swojego konta na boo.pl, możesz także tworzyć aliasy w tej domenie. Przykładowo, jeśli posiadasz domenę mojafirma.com podpiętą do swojego konta na Boo, możesz ustawić sobie alias np. biuro@mojafirma.com i wtedy poczta wysyłana na ten adres będzie schodzić na Twoją skrzynkę na boo.pl.

  19. Czy mogę użyć aliasów do przekierowania poczty na konto zewnętrzne, czyli na inny serwer poczty?

    Tak. Nie zawsze jednak będzie to działać, ponieważ serwery pocztowe stosują zabezpieczenia antyspamowe i mogą odrzucać wiadomości, gdy adres odbiorcy z aliasu będzie się różnił od nazwy skrzynki pocztowej.

  20. Jak dodać konto pocztowe do podpiętej domeny ?

    Niestety nasz serwer nie obsługuje w pełni funkcjonalnych kont pocztowych w podpiętych domenach. W podpiętej domenie można jedynie utworzyć alias pocztowy, który będzie przekierowywał pocztę z utworzonego adresu na konto pocztowe w domenie boo.pl.

    Aliasy pocztowe można utworzyć w Panelu Adminsitracyjnym w zakładce Aliasy Pocztowe.

    Czyli np. po utworzeniu aliasu:
    poczta@mojadomena.pl -> login@boo.pl
    Mail wysłany na adres poczta@mojadomena.pl trafi na konto login@boo.pl

    Wysyłanie maili nadal będzie możliwe tylko ze swojego konta w domenie boo.pl, ale przy odpowiedniej konfiguracji tożsamości i konta w swoim programie pocztowym, można spowodować, że wysłany e-mail będzie wyglądał jak wysłany z adresu poczta@mojadomena.pl. Niestety każdy program pocztowy konfiguruje się inaczej, dlatego nie zamieszczamy tu gotowych opisów konfiguracji.

    Ze względu na rożne filtry antyspamowe stosowane na serwerach pocztowych, nie zalecamy przekierowywania poczty i tworzenia aliasów wskazujących na zewnętrzne serwery pocztowe. Poprawność działania aliasów możemy jedynie zapewnić dla przekierowań prowadzących na konta znajdujące się na serwerze boo.pl.

    Jeśli chciałbyś mieć w pełni funkcjonalne skrzynki pocztowe, proponujemy skorzystanie z naszego drugiego serwera www.hpro.pl, którego oferta jest skierowana do firm posiadających własną domenę zewnętrzną, i który pozwala tworzyć w pełni funkcjonalne konta e-mail. Jeśli jesteś zainteresowany przeniesieniem swojej strony na serwer www.hpro.pl skontaktuj się z nami. Zapewnimy pomoc przy migracji z serwera boo.pl na hpro.pl.

E.Strony WWW

  1. Jaki jest adres mojej strony?

    moja_domena.boo.pl , www.moja_domena.boo.pl (lub wap.moja_domena.boo.pl dla komórek z wapem)

  2. A hasło?

    Takie jakie zostało przez Ciebie podane w czasie rejestracji konta.

  3. Uploaduję pliki do mojej galerii przez skrypt PHP i obrazki się nie pojawiają.

    Sprawdź jakie prawa mają pliki wgrane przez ten skrypt na serwer i upewnij się, że są one prawidłowe. Powinny być one ustawione na 644 (rw-r--r--). Najprawdopodobniej skrypt wgrywający pliki na serwer tworzy je z prawami 600 (rw-------). W takim przypadki może być konieczna modyfikacja używanego skryptu.

  4. Biblioteka GD nie wyświetla mi fontów w obrazkach.

    Jeśli używasz biblioteki GD do generowania napisów na obrazkach (np. do tokenów obrazkowych) z użyciem funkcji imagegetttfstring, musisz dodać do skryptu następującą linijkę:
    putenv('GDFONTPATH=' . realpath('.'));

  5. Zmnieniłem pliki na mojej stronie, a w przeglądarce nadal pokazują się stare wersje.

    Na początek spróbuj odświeżyć stronę, wciskając kombinację klawiszy CTRL+R, lub CTRL+F5 - spowoduje to wymuszenie pobrania strony z pominięciem cache. Jeśli to nie pomoże, wyczyść katalog cache w swojej przeglądarce i ponownie odśwież stronę w wyżej podany sposób. Możesz też wkleić w pasek adresu przeglądarki bezpośredniego linka do pliku (np. obrazka), który nie chce się odświeżyć i jeśli nadal będzie widoczna stara wersja, wymusić odświeżenie cache kombinacją klawiszy podaną powyżej.

    W ostateczności dodaj do kodu strony w sekcji <head> znaczniki <meta>, które spowodują, że strona nie bedzie cache'owana przez serwery proxy. Odpowiednie znaczniki to:

    <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache"/>

    oraz

    <meta http-equiv="Cache-Control" content="no-cache"/>
  6. Usunąłem wszystkie pliki z mojego konta FTP. Jak je odzyskać?

    Wystarczy, że założysz sobie nowy katalog o nazwie public_html, w którym należy umieszczać pliki strony internetowej, lub poczekasz kilka godzin, wówczas taki katalog zostanie założony automatycznie.

    Katalog Maildir zostanie założony automatycznie jak tylko dostaniesz jakiegokolwiek maila na swoje konto.

    Katalog tmp zostanie założony automatycznie o północy. Można też utworzyćgo ręcznie. Jest on wymagany do prawidłowego działania konta.

  7. W jaki sposób mogę zdefiniować własne strony błędów?

    Aby zdefiniować własne strony błędów należy założyć na nim katalog o dowolnej nazwie np. errors (proszę nie używać nazwy katalogu "error", gdyż nie będzie działać) i wgrać do niego własne strony błędów z rozszerzeniem .html.
    Ponieważ PHP na naszym serwerze działa w trybie FastCGI, niestety nie jest możliwa podmiana wszystkich stron błędów (np. 401, 500).
    Następnie należy wyedytować plik .htaccess o przykładowej treści i wgrać do glównego katalogu public_html - przykładowa treść poniżej:

    ErrorDocument 400 http://twoja_domena.boo.pl/errors/400.html
    ErrorDocument 403 http://twoja_domena.boo.pl/errors/403.html
    ErrorDocument 404 http://twoja_domena.boo.pl/errors/404.html
    ErrorDocument 405 http://twoja_domena.boo.pl/errors/405.html
    ErrorDocument 406 http://twoja_domena.boo.pl/errors/406.html
    ErrorDocument 408 http://twoja_domena.boo.pl/errors/408.html
    ErrorDocument 410 http://twoja_domena.boo.pl/errors/410.html
    ErrorDocument 411 http://twoja_domena.boo.pl/errors/411.html
    ErrorDocument 414 http://twoja_domena.boo.pl/errors/414.html
    ErrorDocument 503 http://twoja_domena.boo.pl/errors/503.html

  8. Przy robieniu diagnostyki konta pojawia się komunikat: "Nie odnaleziono pliku strony startowej w katalogu public_html".

    Nie jest to błąd krytyczny. Pliki strony startowej (index.php, index.htm, itp.) wymagane są do automatycznego wyświetlania Twojej witryny w Internecie po wpisaniu adresu domeny w przeglądarce. Należy je utworzyć samodzielnie.

  9. Jakie języki skryptowe są obsługiwane po stronie serwera?

    PHP w wersji 5.2, 5.3, 5.4, 5.5, 5.6, 7.0 Wyboru używanej wersji PHP można dokonać w panelu administracyjnym konta (zakładka "Akcelerator WWW"). Zmiana ustawień zacznie działać w ciągu 6 godzin.

  10. Jakie są udostępnione moduły w PHP?

    Całkiem sporo: bcmath, math, calendar, domxml, ftp, mbstring, xml, gd2, kompresja gzip i obsługa sesji

  11. Jakie parametry muszę podawać, by połączyć się przez PHP z moją bazą MySQL?

    Oprócz tak oczywistych jak nazwa bazy, loginu i hasła skryptom trzeba podać jeszcze nazwę/adres hosta, wartość ta to: sql.boo.pl dla MySQL 4 oraz sql5.boo.pl dla MySQL 5.

  12. Skrypt nie działa! Zamiast tego wyskakuje mnóstwo błędów!

    Spokojnie, przyczyn może być kilka. Należy dokładnie przyjrzeć się tym błędom. Być może skrypt próbuje zapisać coś w katalogu, do którego nie ma odpowiednich uprawnień, lub zostały źle wpisane parametry dla bazy MySQL. W pierwszym przypadku należy posłużyć się z poziomu FTP poleceniem chmod i nadać odpowiednim katalogom/plikom prawa do zapisu/otwierania (pamiętaj o uprawnieniach! to nie Windows - pracujesz pod Linuxem)

    Typowe uprawnienia umożliwiające zapis i modyfikację: dla plików - 666, dla katalogów - 777

    Składnia funkcji chmod dostępnej z poziomu skryptów PHP:

    chmod ("nazwa_pliku_lub_katalogu", 0777);
  13. Co oznacza błąd "Internal Server Error"?

    Ten błąd pojawia się zwykle wtedy, gdy serwer z różnych powodów nie może zrealizować żądania (nie może zaserwować dokumentu).
    Jeśli błąd ten pojawia się tylko dla skryptów PHP, przyczyną mogą być błędy w tych skryptach, które wykrzaczają parser PHP i uniemożliwiają serwerowi dokończenie odpowiedzi na żądanie.
    Jeśli nie wyświetla się nic, nawet HTML, przyczyną może być też plik .htaccess zawierający nieprawidłowe ustawienia. Warto zwracać na to uwagę, bo wraz z wieloma skryptami dostarczane są pliki .htaccess.

    Jeśli nie wiesz, co powoduje błędy w skryptach, spróbuj włączyć logi WWW w Panelu Administracyjnym i przyjrzeć się występującym błędom. Plik z logami zapisywany jest na koncie użytkownika i zabiera jego powierzchnię dyskową, więc w skrajnych przypadkach (dużo błędów, lub często odwiedzana strona) może to prowadzić do przepełnienia konta. Dlatego sugerujemy wyłączenie tej opcji po przeprowadzeniu testów i usunięcie pliku z logiem z głównego katalogu na FTP.

  14. Co oznacza błąd 503 na mojej stronie?

    Ten błąd pojawia się wtedy, gdy parser PHP dla Twojego konta przestanie realizować żądania lub się zawiesi.

    Sytuacja taka (zawieszony parser PHP) ma najczęściej miejsce, gdy skrypty PHP na Twoim koncie przekraczają ustalone limity na serwerze (obciążenie procesora, czas wykonywania, zajętość pamięci, limit otwartych plików, itp.) i zostają unicestwione przez system, aby nie doprowadzić do przeciążenia serwera.

    Jeśli ten problem zaczął pojawiać się ostatnio, upewnij się że nie robiłeś żadnych modyfikacji w swoich skryptach, które mogły by być tego powodem Np. instalacja dodatkowych modów, dodatków, itp., lub upewnij się że twoje pliki .php na pewno rozpoczynają się znacznikiem otwarcia kodu PHP a nie bezpośrednio kodem HTML, lub też jeśli są w formacie UTF-8 to czy są zapisane w formacie bez BOM. Powodem mogą być też zbyt czasochłonne zapytania do serwera SQL.

    Niestety nie posiadamy w logach dokładnych informacji, dlaczego akurat ten błąd pojawił się na Twoim koncie, przy tej konkretnej sytuacji, więc Nas o to nie pytaj. Większość popularnych skryptów (phpBB, Fusion, Joomla, itp.) działa na naszym serwerze bez żadnego problemu. Problemy najczęściej zaczynają się po instalacji różnych dodatkowych niesprawdzonych i źle napisanych komponentów. Niestety nic nie poradzimy na słabo napisany kod takich aplikacji.

  15. Czy możecie dodać do usług możliwość uruchamiania skryptów w języku: CGI/ASP/Java/Perl/Python.... (itp., niepotrzebne - skreślić, nieistniejące - dopisać:-)

    Niestety nie, PHP powinno wystarczyć w zupełności.

  16. A czy zamierzacie udostępnić taką usługę w przyszłości?

    Nie, jeśli już to wszystkie zmiany w tej kwestii zgłosimy sami (więc męczenie administratorów tymi pytaniami będzie bezcelowe).

  17. Czy można używać plików .htaccess?

    Tak, można. Do obsługi stron z błędami należy jednak posługiwać się wyłącznie sposobem opisanym powyżej, każda próba użycia w tym przypadku htaccess może zakończyć się wystąpieniem w przeglądarce internetowej błędu nr. 500 (i w efekcie zablokowaniem wszystkich stron w katalogu z tym plikiem).

  18. Gdzie mam zapisywać swoje pliki dla strony WWW?

    W katalogu public_html na koncie FTP.

  19. Jak mogę zabezpieczyć wybrany katalog hasłem?

    W tym celu udaj sie do Panelu Administracyjnego -> Ustawienia WWW -> katalogi na hasło. Następnie podaj wybrany login i hasło, oraz wybierz z listy katalog który ma zostać zabezpieczony hasłem. Jeśli w wybranym katalogu nie istniały pliki .htaccess i .htpasswd zostaną one utworzone. Jeśli w wybranym katalogu istniały juz pliki .htaccess badz .htpasswd możesz wybrać akcje jaka ma zostać podjęta, domyślnie na ekranie wyświetli sie treść nowych plików, które należy ręcznie umieścić na swoim koncie FTP w wybranym katalogu. Możesz tez skorzystać z opcji zamiany istniejących plików na nowe. Jeśli chcesz po prostu zmienić hasło, którym zabezpieczony jest katalog, po prostu wybierz opcje zamiany plików. Uwaga, przy tworzeniu plików do blokady nadpisywany jest plik .htaccess znajdujący sie w wybranym katalogu.

  20. Dlaczego mojej strony nie ma w wyszukiwarce google? Jak mogę ją dodać??

    Google to w pełni automatyczna wyszukiwarka, która do regularnego przemierzania sieci i znajdowania witryn trafiających do indeksu Google używa robotów, zwanych 'pająkami'. Choć roboty Google przemierzają wiele miliardów stron, nie da się uniknąć sytuacji, w których pewne witryny zostaną pominięte. Oto najczęstsze przyczyny:

    - witryna została udostępniona po tym, jak roboty Google zakończyły ostatnie przemierzanie sieci

    - budowa witryny utrudnia robotom Googla skuteczne przemierzanie jej zawartości

    - witryna nie jest dobrze połączona wieloma linkami z innymi witrynami w sieci, proponujemy na początek dodać stronę do popularnych katalogów stron jak np. Wirtualna Polska, Onet

    - witryna była tymczasowo niedostępna, kiedy roboty próbowały ją zindeksować.

    Możesz dodać swoją stronę ręcznie, przez formularz na stronie www.google.pl/addurl.

  21. Dlaczego po otwarciu swojej domeny zostaję przekierowany na inną stronę?

    Przyczyny takiego zachowania najczęściej występują przy niepoprawnie skonfigurowanych lub zainstalowanych skryptach (jeśli np. instalację skryptu przeprowadzaliśmy pod inną domeną/adresem niż obecnie używany).
    Skrypty posiadają często wpisy konfiguracyjne zawierające adres strony WWW pod jakim będą dostępne. Po zmianie nazwy domeny lub też podpięciu nowej domeny i używania skryptu pod nowym adresem, wpisy te należy zaktualizować.

    Typowym przykładem takiego skryptu jest WordPress, w przypadku którego należy zmienić w bazie danych tego skryptu (w zależności od uzywanej wersji skryptu) następujące rekordy tabeli 'wp_config': 'server_name' oraz 'cookie_domain', lub odpowiednie rekordy w tabeli 'wp_options'.

  22. Po instalacji najnowszej wersji WordPress'a nie wyświetlają się style ani obrazki.

    W katalogu wp-contenet tego skryptu znajduje się plik .htaccess zawierający dyrektywę, która jest niedozwoloana na naszym serwerze. Po prostu usuń teń plik i problem zniknie.

  23. Jak dodać swoją stronę do rankingu top-20?

    Hosting boo.pl prowadzi ranking dwudziestu najczęściej odwiedzanych stron WWW znajdujących się na naszym serwerze. Najczęściej odwiedzane serwisy otrzymują bonus w postaci darmowego wyświetlania swojego bannera reklamowego w dziale "Top-20". Sam fakt znajdowania się na liście rankingowej przynosi takiej stronie korzyści ze względu na wysoki PageRank naszego serwisu w wyszukiwarce Google.

    Aby dodać własną stronę do rankingu pobierz specjalny skrypt który zlicza ilość odwiedzin na stronie. Skrypt możan pobrać w Panelu Administracyjnym:
    www.boo.pl -> Panel Administracyjny -> Ranking Top-20

    Ściągnięty plik (archiwum .zip) zapisz na dysku i rozpakowuj. Po rozpakowaniu otrzymasz plik "licz2.php". To właśnie jest skrypt który, po odpowiedniej modyfikacji musisz umieścić na swoim koncie FTP. Teraz otwórz plik "licz2.php" w dowolnym edytorze tekstu (np. systemowy notatnik) i zgodnie z opisem znajdyjącytm się w pliku uzupełnij wymagane linijki:

    $login_boo = "..";
    $domena_boo = "..";


    Gdzie w miejsce kropek wpisz swój login, oraz nazwę domeny głównej (bez "www" i bez końcówki "boo.pl"). Poniżej treść skryptu licz2.php dla przykładowego użytkownika o loginie: "jan" i domenie "www.kowalski.boo.pl" :

    $login_boo = "jan";
    $domena_boo = "kowalski";


    Po uzupełnieniu pliku umieść go na swoim koncie FTP w wybranym katalogu (najczęściej "public_html") korzystając z dowolnego klienta FTP, lub z usługi WebFTP.

    Ostatnim krokiem jest dołączenie wywołania skryptu do swojej strony WWW. Jeżeli sam stworzyłes kod swojej strony którą chcesz dodać do rankingu, to do pliku index.php dodaj następującą linijkę kodu PHP:

    include "licz2.php";

    Jeśli nie jesteś autorem kodu swojej strony, zapytaj najlepiej bezpośrednio autora skryptu którego uzywasz, jak najlepiej i w którym miejscu umieścić ten kod.

    Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie to po zapisaniu zmian w plikach i wejściu na swoją stronę, w dziale "Top-20" na samym dole rankingu powinnieneś zobaczyć swoją domenę. Innym sposobem na sprawdzenie poprawności działania skryptu zliczającego jest otwarcie strony głównej serwisu który zgłaszałeś do rankingu, i wybranie w przeglądarce polecenia "Pokaż źródło strony".
    Jeżeli skrypt jest dołączony prawidłowo, w kodzie strony powinieneś odnaleźć następujące linijki kodu.

    Dla przykładowego użytkownika o loginie "jan" i domenie "kowalski" będą one wyglądać następująco:

    <iframe id="boo_stat" name="boo_stat" src="http://www.boo.pl/skrypty/topten3.php?login=jan&domena=kowalski" frameborder="0" width="0" height="0">

F. Baza MySQL

  1. Jak nazywa się moja baza?

    Nazwa bazy jest taka sama jak Twojej domeny, czyli jeśli masz adres www.bidon.boo.pl to Twoja baza będzie się nazywać bidon.

  2. Jaki jest mój login i hasło do bazy?

    Takie same jak do reszty usług na serwisie.

  3. A Nazwa hosta?

    Tylko i wyłącznie sql.boo.pl oraz sql5.boo.pl. Inne adresy (w tym localhost) nie będą działać.

  4. Czy mogę połączyć się z bazą danych z mojego komputera?

    Niestety nie. Ze względów bezpieczeństwa połączenie z bazą danych jest możliwe tylko z poziomu skryptów PHP na serwerze, lub panelu phpMyAdmin.

  5. Czy mogę utworzyć dodatkowa bazę SQL?

    Tak. Aby dodac dodatkowa baze danych wejdz w
    Panel Administracyjny->Ustawienia www->Dodatkowe bazy MySQL.
    Następnie wypełnij pola konto, hasło oraz ustal nazwę nowej bazy danych. Po dodaniu pojawi się ona na liście kont aktywnych, login do nowej bazy ma postać sql_login , gdzie "login" to nazwa loginu, który został podany przy zakładaniu dodatkowej bazy.

    Natomiast nazwa bazy ma postać sql_użytkownik_nazwapodanaprzyrejestracji, gdzie 'użytkownik' to Twoja nazwa użytkownika oraz 'nazwapodanaprzyrejestracji' to ostatni człon podany przy rejestracji np. sql_user_baza2. Dodatkowe konta baz danych są aktywne natychmiast po założeniu.

    Przykładowe ustawienia nowej bazy będą wyglądać następująco:
    Host bazy MySQL 4: sql.boo.pl
    Host bazy MySQL 5: sql5.boo.pl
    Nazwa Bazy: sql_user_nowabaza
    Użytkownik: sql_nowylogin
    Hasło: 'podane przy zakładaniu nowej bazy'

    Należy pamiętać iż rozdzielenie dwóch skryptów na dwie bazy nie podniesie szybkości wykonywania aplikacji. Jedną bazę może bez problemu współdzielić nawet kilka tych samych skryptów. Sugerujemy w takim wypadku użycie prefiksów w nazwach tabel. Większość popularnych skryptów posiada taką funkcjonalność.

    Przestrzeń przeznaczona na bazy danych jest współdzielona przez wszystkie bazy sql. Co znaczy, że zwiększenie ilości baz danych nie zwiększa przestrzeni na nie przeznaczonej.

    Jest to usługa dodatkowa, opłata za dodatkową bazę danych jest pobierana jednorazowo. Aby zwiększyć limit dodatkowych baz danych. W menu płatności musisz kupić jeden kod płatniczy, który następnie na stronie zakładania dodatkowych baz sql przeznaczasz na zwiększenie limitu dodatkowych baz danych. Przycisk 'zwiększ limit' pojawi się na stronie gdzie zakładamy nową bazę danych, dopiero po wykupieniu kodu płatniczego w menu 'płatności'

  6. Jaki jest adres do panelu phpMyAdmin?

    sql.boo.pl , można też użyć opcji phpMyAdmin dostępnej na stronie głównej serwisu (po zalogowaniu)

  7. Jak zrobić zrzut/eksport/kopię zapasową swojej bazy danych?

    Korzystając z panelu administracyjnego phpMyAdmin znajdującego się pod adresem https://sql.boo.pl/. Po zalogowaniu do panelu wybierz zakładkę "Eksport". Następnie wybierz tabele, które chcesz wyeksportować (jeśli robisz kopię zapasową, najlepiej kliknij "Zaznacz wszystkie"). Możesz wybrać format, w jakim zostaną zapisane wyeksportowane pliki: SQL, XML, arkusz Excella, dokument Worda, plik programu OpenOffice, lub PDF.
    Uwaga: Do celów robienia dokładnej kopii zapasowej zalecany jest format SQL, bo tylko ten format jest obsługiwany przy imporcie.
    Masz także szeroki wybór dodatkowych opcji (np. czy chcesz wyeksportować tylko samą strukturę tabel, czy włącznie z zawartymi w nich danymi).
    Na samym dole strony możesz podać nazwę pliku, w jakim zapisane będą eksportowane dane.

    Gdy już wszystko ustawisz, kliknij przycisk "Wykonaj". Powinno się pojawić okienko pobierania pliku w Twojej przeglądarce, w którym możesz wybrać miejsce docelowe na twoim dysku, gdzie plik będzie pobrany przez sieć i zapisany.

  8. Jak dokonać importu bazy danych?

    Należy zalogować się do panelu administracyjnego phpMyAdmin znajdującego się pod adresem http://sql.boo.pl/ . Następnie trzeba wybrać zakładkę SQL i w okienku "Wykonanie zapytania" wpisać swoje zapytanie.
    Natomiast jeśli posiadasz zrzut bazy w pliku, możesz go wczytać do bazy korzystając z zakładki "Import". W znajdującym się na tej zakładce polu "Lokalizacja pliku tekstowego:" wpisz ścieżkę do pliku na Twoim dysku, w którym masz swój zrzut (możesz użyć przycisku "Wybierz"). Pamiętaj też o ustawieniu właściwego kodowania znaków z listy poniżej. Na koniec kliknij przycisk "Wykonaj" znajdujący się na końcu strony.

  9. Jak wyczyścić/skasować całą zawartość bazy danych/wybranej tabeli?

    Zaloguj się do panelu administracyjnego phpMyAdmin znajdującego się pod adresem http://sql.boo.pl/ . Następnie kliknij nazwę swojej bazy danych w bocznym panelu. Powinien się ukazać spis tabel Twojej bazy. Możesz tutaj zaznaczyć tabele, które chcesz wyczyścić lub usunąć. Jeśli chcesz usunąć/wyczyścić wszystkie, kliknij link "Zaznacz wszystkie" znajdujący się pod listą tabel. Gdy już właściwe tabele są zaznaczone, z rozwijalnej listy obok (tam, gdzie pisze "Zaznaczone:") wybierz:

    • Wyczyść - jeśli chcesz jedynie wyczyścić zawartość tabel, jednak pozostawić strukturę bazy danych bez zmian.
    • Usuń - jeśli chcesz usunąć zaznaczone tabele.

    Następnie wciśnij przycisk "Wykonaj" znajdujący się na samym dole strony.

  10. Struktura bazy została uszkodzona, co robić?

    To już nie podlega kwestii FAQ. Zalecam jednak systematyczne backupowanie swojej bazy przy pomocy odpowiedniej opcji w phpMyAdmine (funkcja eksportu do pliku). Nie zapominaj też o wspaniałym poleceniu MySQL jakim jest: REPAIR TABLE nazwa_tabeli - potrafi zdziałać cuda;)

  11. Jak naprawić uszkodzoną tabelę w MySQL?

    Po zalogowaniu na stronie poprzez phpMySQL (link do niego po prawej) należy przejść do zakładki "SQL" i wpisać tam następujące polecenie: REPAIR TABLE nazwa_uszkodzonej_tabeli. Podczas wpisywania nazwy należy pamiętać, by nie umieszczać w nazwie rozszerzenia ".myd" (które często pojawia się podczas pokazywania błędów przez bazę).

G. Inne Pytania

  1. Co to jest.... ? [w miejsce kropek wstaw dowolny wyraz]

    Może wiemy, może nie, ale zanim nas o to zapytasz, poszukaj odpowiedzi w Internecie. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, zapytaj na forum lub helpdesku.

  2. Mam inne pytanie!

    To zadaj nam to pytanie!

Moje konto

» odzyskaj hasło zaloguj się zarejestruj się

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki dostępu do plików cookies w Tw przeglądarce.